4 THÓI QUEN ĐỂ CÓ MỘT LỐI SỐNG LÀNH MẠNH

Đăng lúc: Jul 18, 2017

Tags: sống khỏe, Healthy lifstyle, Sống lành mạnh, Trái cây, Fruit, Rau xanh, Vegetables,

Share this Story

4 THÓI QUEN ĐỂ CÓ MỘT LỐI SỐNG LÀNH MẠNH

 

Với thói quen ăn uống lành mạnh và hoạt động thể chất hàng ngày sẽ giúp bạn có một cuộc sống khỏe mạnh. Nói thì dễ nhưng làm mới khó!

Cuộc sống của chúng ta rất bận rộn, nên đôi khi chúng ta quên đi việc phải chăm sóc sức khỏe cho bản thân cũng như cho gia đình mình. Và vì vậy, chúng ta thường ghé vào những quán ăn nhanh, mua vội 1 ổ bánh mì hay 1 chiếc hamburger.. Tuy nhiên, những thức ăn này sẽ gây nguy hiểm cho sức khỏe của bạn và gia đình bạn, đặc biệt là trẻ em. Vì thế nên chúng ta phải tập ăn uống và hoạt động thể chất lành mạnh để giúp cơ thể ngày một khỏe mạnh hơn.

Làm theo 5 bước đơn giản sau đây để có một lối sống lành mạnh:

1. Vận động mỗi ngày

Hoạt động thể chất thường xuyên là rất quan trọng cho sự tăng trưởng và phát triển khỏe mạnh của trẻ em và thanh thiếu niên.

Mỗi ngày nên vận động ít nhất 60 phút.

Bao gồm các hoạt động tăng cường cơ bắp ít nhất 3 ngày trong tuần.

Phu huynh nên là tấm gương và làm mẫu để cho các bạn nhỏ có động lực làm theo.

2. Uống nước lọc thay cho nước ngọt

Nước là cách tốt nhất để giải khát, nên thay nó cho nước ngọt, nước trái cây đóng hộp hoặc các thức uống có đường khác.

Ăn trái cây thường xuyên, và không dùng trái cây để thay thế nguồn cung cấp nước cho cơ thể.

3. Ăn nhiều trái cây và rau xanh

Ăn nhiều trái cây và rau xanh sẽ giúp chúng ta khỏe mạnh, giúp trẻ em nhanh phát triển hơn, trong trái cây và rau xanh chứa rất nhiều dưỡng chất tốt, giảm nguy cơ của nhiều bệnh mãn tính.

Mỗi bữa ăn nên có rau xanh và trái cây.

4. Hạn chế ăn bánh snack

Thay thể bánh snack bằng những món ăn nhẹ lành mạnh để đáp ứng nhu cầu dinh dưỡng hàng ngày cho cơ thể

Thay thể bằng trái cây, rau quả, sữa và ngũ cốc

Không ăn thức ăn nhẹ nhiều đường hoặc chất béo bão hòa như khoai tây chiến, bánh ngọt, chocolate, giảm nguy cơ béo phì ở trẻ em.

Nguồn: Healthykids


******** 


4 WAYS TO A HEALTHY LIFESTYLE

 

With good food habits and daily physical activity you will be well on your way to a healthy life.  Easy to say, but sometimes not so easy to do!

Our busy lifestyles can be hard on our family’s health. Rushing to and from school and work can make it hard to find time to be physically active. We can also slip into the habit of choosing unhealthy snacks and take-away foods or spending our free time watching TV or in front of the computer.

However, these choices can be dangerous for our health and our children’s health – both now and in the long-term. That’s why it’s so important to stop, take stock and make a conscious decision to follow a healthy lifestyle.

How to lead a healthy lifestyle

There are five simple ways for your family to lead a healthy lifestyle and get back on track:

1. Get active each day

Regular physical activity is important for the healthy growth, development and well-being of children and young people.

They should get at least 60 minutes of physical activity every day, including vigorous activities that make them ‘huff and puff’.

Include activities that strengthen muscles and bones on at least 3 days of the week.

Parents should be good role models and have a positive attitude to being active.

2. Choose water as a drink

Water is the best way to quench your thirst – and it doesn’t come with the added sugar found in fruit juices, soft drinks and other sweetened drinks.

Reduced fat milk for children over two is a nutritious drink and a great source of calcium.

Give kids whole fruit to eat, rather than offering fruit juices that have a lot of sugar.

3. Eat more fruit and vegetables

Eating fruit and vegetables every day helps children grow and develop, boosts their vitality and can reduce the risk of many chronic diseases.

Aim to eat two serves of fruit and five serves of vegetables every day.

Have fresh fruit available as a convenient snack and try to include fruit and veggies in every meal.

4. Eat fewer snacks and select healthier alternatives

Healthy snacks help children and young people meet their daily nutritional needs.

Snacks based on fruit and vegetables, reduced fat dairy products and whole grains are the healthiest choices.

Avoid snacks that are high in sugar or saturated fats – such as chips, cakes and chocolate – which can cause children to put on excess weight.

Source: Healthykids

Cẩm Nang